Wednesday, July 1, 2009

Pentingkan diri??



Hi.....
dh beberapa hari jugak la aku x update blog ni...huhuhu
Bukan ape,cuma malas nk tulis....
x tahu nak cerita pasal ape dlm blog ni...

Tapi,hari ni aku terpikir sesuatu...
tu pasal aku tergerak hati nak update blog hari ni..hehehe

Hm,sepanjang aku cuti semester ni,dalam duduk berangan sorang2...aku terfikir yang kadang2 kite ni perlu jugak pentingkan diri sendiri.
Maksud aku bukannye terlampau pentingkan diri sangat,cume kadang2 itu perlu...
Pernah tak korang terfikir??

Pernah tak ada diantara kawan2 korang yg tiba2 dtg mintak tolong buat pape la,sedangkan benda tu dia boleh buat sendiri.Pada waktu yg sama,kita sendiri pun ad kerja jgk..adakah korang akan tolong@cari alasan lain??huhuhu
Pada aku,selagi kita boleh buat sendiri,kita buatla sendiri..jangan susahkan org lain yg jugak ad kerja sendiri pd waktu yg sama.Lainla kalau kita terdesak sangat dan dia jugak xde kerja lain.

Aku bukanla suruh korang terlampau pentingkan diri sangat.Cuma kadang2 je...
Kalau kita terlampau pentingkan diri sgt pn,x boleh jugak..x kemana pun..

Ape2pun kita hidup ni,jangan suka susahkan hidup orang..dan kita perlu fikirkan diri kita dulu sebelum fikirkan org lain.




No comments:

Post a Comment